Priebeh vojenčiny...
5.10.1992 - nástup do kasární VÚ 3853 Bratislava - Vajnory
Zaradený do príjimača, ktorý trval 1 mesiac a bolo nás okolo 90 holubov. Tvorili sme 5 rotu. Velitelia boli kpt. Niko , Bažo . Tu sme sa učili všetko od základu počnúc hodnosťami, výcvikom, streľbou,zakopávaním..
Na izbe - príjimač
nov./dec.1992 - zaradený do 6 roty. Krátkodobý vodičský kurz KVK som absolvoval po Bratislave na autách PV3S a UAZ . Tu sme jazdili väčšinou v kolónach. Otočili sme aj Bratislava - Nitra, Lozorno, Turecký vrch... Na UAZe to išlo, ale tie "vetriesky" viac ako 40km/h nedali. Naša kolóna mala aj jednu nehodu, keď blízko krajnice zišla jedna PV3Ska z cesty a namierila si to rovno do vinohradov. Našťastie sa nikomu nič nestalo.
Naša kolóna mala v KVK aj nehodu
december 1992 - zaradený do Protitankovej batérii PTB. Veliteľom protitankovej bateria 2.mpr bol
kpt.Roman Grnáč.
Nafasoval som osobný terénny automobil UAZ . Vynikajúci ruský stroj takmer bez poruchy, ktorý síce papal dosť benzínu, ale zato skoro nepoznal žiadne prekážky. SPZ bola 378-72-90. Vozil som veliteľa praporu mj.Humeníka, technika praporu kpt.Čuvarského ináč moc fajn chlapík a iné gumi. Na aute som jazdieval kde bolo treba, doprevádzal som kolony na Turecký vrch, mával som hotovosť s autom na posádkovom veliteľstve "Kukurica", kde som odtiaľ nejakú gumu vozieval do Rači, na kontrolu, kde bol muničný sklad. Jazdieval som do Komárna, Topoľčian...
Pred UAZom v autoparku spolu s Ľubošom Fábrym a "holubom"
1.1.1993 - stali sme sa vojakmi Slovenskej armády. Dovtedy sme boli vedený ako vojaci ČSFR.
január 1993 - koncom januára, keďže začala výmena peňazí (kolkové), vozili nás strážiť banky, pošty, peňažné ústavy... spolu s policajtmi. Síce sme boli vyzbrojený iba bodákmi, ale aspoň niečo. Ja som bol v Bratislave v Dúbravke a Rusovciach.
február 1993 - odvelení s autom UAZu do vojenského výcvikového priestoru Lešť spolu s bigošmi a BVP-éčkami. Doprava
bola po koľajniciach -železnicou. Tam prebiehalo cvičenie a streľby. Ja som mal veget, ale bigoši... Najlepšie boli strelby a boj o prežitie.
Bojové vozidlo pechoty BVP
marec 1993 - koncom marca bola povišovačka. Dalo sa vydržať. Ale potom koniec buzerácii. Ako mladý sme fungovali 6 mesiacov, keďže sme nastúpili na 18 mesačnú ZVS. Až niekedy apríli sme sa dozvedeli, že sa nám kráti ZVS na 12 mesiacov takže meter nám rapídne klesol a boli sme prví vojaci, čo sme mali ročnú vojenskú službu. To boli oslavy...
máj 1993 - odvelení s autom do VÚ Sereď, veľiteľstvo Topoľčany, kde som vyzdvihol pplk. Jahodu a išli sme na cvičenie
Sereďských pontónistov do Púchova. Tu sme bývali v poľných stanoch. Ja veget ale ženisti pakáreň. Nejako sa im nedarilo stavať pontónový most... Tu sme boli asi 3 týždne.
júl/aug. 1993 - samá pohotovosť. Kvôli Maďarsku (problém Gabčíkovo - Nagymaroš) sa sťahovali ľudia z dovoleniek, držala sa pohotovosť, páskovala sa munícia ostrými nábojmi. Keďže by sme boli nasadený v prvej línie, čakalo sa už len na poplach...
august 1993 - KVK bol som nasadený ako inštruktor jazdy na UAZe. Také telce som nafasoval, že niektorých som radšej nepustil ani za volant a radšej som to odkrútil sám. Nenechám sa hádam zabiť!
september 1993 - CIVIL ! ! !
Na opušťáku spolu s bratom
Držanie hotovosti 5 - evidencia osôb, vecí a techniky. To som mával raz za čas.
Pekná cesta - muničný sklad v Rači
Turecký vrch -bojové cvičisko za Lozornom
Lešť - veľké bojové cvičisko pri Veľkom Krtíši